Utbildning och barnomsorg
Ökad analysförmåga
i förskolan med aktionsforskning
Genom aktionsforskning och ett systematiskt ledarskap stärktes pedagogernas analysförmåga av förskolans verksamhet. Det visar Lise-Lotte Stridh Kjellsdotter, rektor på förskolan Linnéa i Hässleholms kommun, i sin utvecklingsartikel.
Varför ville du skriva en utvecklingsartikel?
– När vi deltog i Ifous forsknings- och utvecklingsprogram Hållbar förskola blev vi utmanade att skriva en artikel. Trots att jag känner stort motstånd till att skriva vetenskapliga texter antog jag utmaningen. Och ja, det var väldigt svårt, men det har absolut varit värt allt arbete och jag har också fått väldigt fint stöd på vägen genom Ifous.
Läs hela artikeln från Skolporten om Lise-Lottes utvecklingsartikel på länken nedan.
Skolporten.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Hjälpte informationen på denna sidan dig?
Dela sidan
Uppdaterad: